Pascal and Francis Bibliographic Databases

Help

Search results

Your search

kw.\*:("ECOLE MATERNELLE")

Filter

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Document Type [dt]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Publication Year[py]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Discipline (document) [di]

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Language

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Author Country

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Origin

A-Z Z-A Frequency ↓ Frequency ↑
Export in CSV

Results 1 to 25 of 1617

  • Page / 65
Export

Selection :

  • and

SOME NEGLECTED ASPECTS OF DESIGN FOR INFANT EDUCATIONEVANS K.1975; BUILD INTERNATION.; G.B.; DA. 1975; VOL. 8; NO 2; PP. 151-163; BIBL. 18REF.Article

L'INTEGRATION DE L'ENFANT HANDICAPE EN CRECHE ET EN MATERNELLEMOREAU PATRICK.1979; ; FRA; DA. 1979; 53 P.; 30 CM; BIBL. 3 P.; TH.: MED./PARIS 6/1979/282Thesis

PARENTAL INVOLVEMENT IN NURSERY EDUCATIONATHEY C.1981; EARLY CHILD DEV. CARE; ISSN 0300-4430; GBR; DA. 1981; VOL. 7; NO 4; PP. 353-367; BIBL. 11 REF.Article

L'ETAT ACTUEL ET LE DEVELOPPEMENT POSSIBLE DANS LE CHAMP DE L'EDUCATION PRESCOLAIREPODD'YAKOV NN.1982; VOPROSY PSIHOLOGII; ISSN 0042-8841; SUN; DA. 1982; NO 6; PP. 32-43; ABS. ENG; BIBL. 1 REF.Article

PSYCHIATRIE DE L'ENFANT ET HISTOIRE: LE DEVELOPPEMENT DE LA PSYCHO-PEDAGOGIE ET DE LA PEDO-PSYCHIATRIE MODERNE A L'EPOQUE CONTEMPORAINE: LES ECOLES MATERNELLES ET FROEBELSKURNIK N.1981; INF. PSYCHIATR.; ISSN 0020-0204; FRA; DA. 1981; VOL. 57; NO 10; PP. 1175-1183; 5 P.; ABS. ENG/SPA/ITAArticle

REFLEXIONS SUR LA SIGNIFICATION ET LA PLACE DE LA REMEDIATION EN PMS: SES LIMITES, SES BUTS (NIVEAUX MATERNEL ET PRIMAIRE)NAVET P.1981; BULL. PSYCHOL. SC. ORIENTAT.; ISSN 0007-4411; BEL; DA. 1981; VOL. 30; NO 3; PP. 107-111; ABS. ENGArticle

PRATIQUES ALTERNATIVES CENTREES SUR L'ECOLE EN TROISIEME MATERNELLECOPPENS MA.1981; BULL. PSYCHOL. SC. ORIENTAT.; ISSN 0007-4411; BEL; DA. 1981; VOL. 30; NO 3; PP. 93-97; ABS. ENG; BIBL. 6 REF.Article

LES ABSENCES A L'ECOLE MATERNELLEDEVRIESE M.1978; REV. MED. PSYCHOSOM. PSYCHOL. MED.; FRA; DA. 1978; VOL. 20; NO 4; PP. 427-428Article

OFFENER KINDERGARTEN - FUER WEN UND WOZU .: THEORETISCHE UEBERLEGUNGEN ZU EINEM ERWEITERTEN OFFENHEITSKONZEPT = JARDIN D'ENFANTS OUVERTS - POUR QUI ET POURQUOI. CONSIDERATIONS THEORIQUES SUR UN CONCEPT D'OUVERTURE ELARGISPREY WESSING T; SUESSMUTH R.1982; WELT KINDES; ISSN 0373-5885; DEU; DA. 1982; VOL. 60; NO 3; PP. 180-192; BIBL. 8 REF.Article

PREMIER CONTACT AVEC LES PARENTS DE TROISIEME MATERNELLEDEBAY D; PERIQUET J.1981; BULL. PSYCHOL. SC. ORIENTAT.; ISSN 0007-4411; BEL; DA. 1981; VOL. 30; NO 3; PP. 98-106; ABS. ENGArticle

L'ENFANT A L'ECOLE MATERNELLEMAZET P.1980; REV. PRAT.; ISSN 0035-2640; FRA; DA. 1980; VOL. 30; NO 43; PP. 2813-2819; 5 P.; BIBL. 8 REF.Article

ECOLE MATERNELLE A TOUDABAYASHI.AIDA T.1977; RECH. ET ARCHIT.; FR.; DA. 1977; NO 29; PP. 27-30Article

BERUF: ERZIEHERIN: ERZIEHERBERUF ZWISCHEN ANSPRUCH UND WIRKLICHKEIT = EDUCATRICE, UNE PROFESSION. EXIGENCES ET REALITESHEFFT G; STOFFEL G.1982; WELT KINDES; ISSN 0373-5885; DEU; DA. 1982; VOL. 60; NO 3; PP. 199-207Article

LA MAITRESSE D'ECOLE MATERNELLE A TRAVERS LES JUGEMENTS DE SES ELEVESLECACHEUR M.1981; BULL. PSYCHOL.; ISSN 0007-4403; FRA; DA. 1981-1982; VOL. 35; NO 353; PP. 221-227; BIBL. 19 REF.Article

THE CHILD'S TIE TO BOTH PARENTS: SEPARATION PATTERNS AND NURSERY SCHOOL ADJUSTMENTBLOOM FESHBACH S; BLOOM FESHBACH J; GAUGHRAN J et al.1980; AM. J. ORTHOPSYCHIATRY; ISSN 0002-9432; USA; DA. 1980; VOL. 50; NO 3; PP. 505-521; BIBL. 80 REF.Article

CAN PHONEMIC AWARENESS BE TRAINED IN KINDERGARTEN.OLOFSSON A; LUNDBERG I.1983; SCANDINAVIAN JOURNAL OF PSYCHOLOGY; ISSN 0036-5564; SWE; DA. 1983; VOL. 24; NO 1; PP. 35-44; BIBL. 2 P.Article

KINDERGARTENREFORM AM ENDE.: UEBERLEGUNGEN AM BEISPIEL NORDRHEIN-WESTFALEN = LES REFORMES DU JARDIN D'ENFANTS A BOUT DE SOUFFLE. CONSIDERATIONS A PARTIR DE L'EXEMPLE NORDRHEIN-WESTFALENHOELTERSHINKEN D.1982; WELT KINDES; ISSN 0373-5885; DEU; DA. 1982; VOL. 60; NO 3; PP. 210-221; BIBL. 17 REF.Article

L'UTILISATION DE LA COULEUR DANS LA MISE EN RELIEF DE GRAPHEMES CHEZ DES ENFANTS DE CLASSES DE MATERNELLEGIASSON LACHANCE J; LEDUC A.1981; REEDUC. ORTHOPHON.; FRA; DA. 1981; VOL. 19; NO 121; PP. 429-438; BIBL. 18 REF.Article

SOCIAL ISOLATION FROM AGEMATES AMONG NURSERY SCHOOL CHILDRENSCARLETT WG.1980; J. CHILD PSYCHOL. PSYCHIATRY; GBR; DA. 1980; VOL. 21; NO 3; PP. 231-240; BIBL. 11 REF.Article

CONTRIBUTION A L'ETUDE DU DEUXIEME BILAN DE SANTE (A PROPOS DE 174 EXAMENS PRATIQUES EN MATERNELLE)PEYTAVIN RENE.1980; ; FRA; DA. 1980; 72 P.; 30 CM; BIBL. 21 REF.; TH.: MED./PARIS 5/1980/124Thesis

ETUDE COMPARATIVE DES EFFETS DE CHANGEMENTS DE RYTHME DE VIE CONTROLES A L'ECOLE MATERNELLE CHEZ DES ENFANTS DE 3 A 5 ANSVIALA MIREILLE.1980; ; FRA; DA. 1980; 155 P.; 30 CM; BIBL. 5 P.; TH. 3E CYCLE: NEUROBIOL. BIOL. COMPORTEMENT/BESANCON-NANCY 1-STRASBOURG 1/1980/345Thesis

SOCIAL AND SOCIAL-COGNITIVE CORRELATES OF SOCIOMETRIC STATUS IN PRESCHOOL AND KINDERGARTEN CHILDRENRUBIN KH; DANIELS BEIRNESS T; HAYVREN M et al.1982; CANADIAN JOURNAL OF BEHAVIOURAL SCIENCE; ISSN 0008-400X; CAN; DA. 1982; VOL. 14; NO 4; PP. 338-349; ABS. FRE; BIBL. 3 P.Article

LE DEVELOPPEMENT INTELLECTUEL CHEZ LES ENFANTS DE 4 A 6 ANS. LE TEST DES CARRESMARY C; MARIEL R.1982; PSYCHOL. SCI.; ISSN 0291-8382; FRA; DA. 1982; NO 40; PP. 33-51Article

LE CALCUL PAR LE JEU EN CLASSE MATERNELLEDABOUT MME.1980; REV. GEN. ENSEIGN. DEFIC. AUDIT.; FRA; DA. 1980; VOL. 72; NO 2; PP. 46-51Article

CODE SYSTEMS INSTRUCTION AND KINDERGARTEN CHILDREN'S PERCEPTIONS OF THE NATURE AND PURPOSE OF READINGMAYFIELD MI.1983; JOURNAL OF EDUCATIONAL RESEARCH (WASHINGTON); ISSN 0022-0671; USA; DA. 1983; VOL. 76; NO 3; PP. 161-168; BIBL. 32 REF.Article

  • Page / 65